شیرازی ها
هیچی حالو تو هم !!! یه چیزوی در مورد شیرازه دیگه !!! هرچند چیزی که عیانه چه حاجت به بیانه!!





شیرازی باشی و حرم سید تاج الدین غریب را نشناسی محاله!!!:)) ...

سلام بر خار (خواهر) و کاکوهای جون و جونیم

یکی از امکان مذهبی و امام زاده های شهرمون شیراز که معرف حضور اکثر شیرازی ها هم هست ، حرم با صفا و ساده حضرت سید تاج الدین غریب هستش.

حضور انور با سعادتتون عرض کنم که من حقیر، هر از چندی، هر وقت که توفیقی بشه و حوصلمم بشه:)) یه سری به بعضی از این مکان های مذهبی شهرمون میزنم

به قول گفتنی هم فاله و هم تماشا

چه برسه به اینکه تو حرم این آقوی جلیل القدر( همین آقا سید تاج غریب) رو میگما ، آدم استخون سبک میکنه و حالش بهتر میشه!

الغرض اگه خواستید یه وقت برید حرم این امام زاده را ببینید یه کمی باید صبور باشید:))

چون حرم این امام زاده در قدیمی ترین و شلوغترین جای شیراز یعنی محله دروازه کازرون قرار داره

اگه بیای دروازه کازرون ، اونم به سمت بازارچه قدیمی میوه و تره بار ، درست زیر پل هوایی، باید راستِ دماغ مبارک رو بگیری و بیویی جلو

انتهای بازارچه که رسیدی قشنگ حرم را میبینی

یه جورهایی انگار سوار ماشین زمان شده باشی فکر میکنی قشنگ یه صد سالی تو زمان سفر کردی و به عقب برگشتی:))

از بس محله قدیمی هست و ای چه بگویم که دود زده !!!!

اما از این چیزا که بگذریم داخل امامزاده تا بخواهی دنج و قشنگ و با صفاست.

حرم سید تاج غریب

آها یادم رفت که بگم صفا و دنجی حرم شاید و حتما به دلیل اینه که آقا سید تاج غریب از نوادگان حضرت ابوالفضل العباس( علیه السلام) هست و بوی صفا و وفای عباس را میده!!

حرم سید تاج غریب

خلاصه سر بزنید و ببینید که با حاله!!! :))

 

موضوعات: جوهویی تفریحی و گردشگردی, جوهویی زیارتی  لینک ثابت
[یکشنبه 1398-02-08] [ 08:48:00 ق.ظ ]

حرم مطهر سيد علا الدين حسين (آسوونه ) ...

يكي از امام زادگان جليل القدر از فرزندان حضرت موسي بن جعفر و برادران امام رضا كه در شهر شيراز به همراه برادر بزرگترشان حضرت احمد بن موسي به شهادت رسيدند حضرت سيد علاالدين حسين بن موسي بن جعفر هستند اين امام زاده جليل القدر در ميان شيرازي ها يه حسين كوچك يا آسوونه(آستانه) مشهور هستند .

حرم اين امام زاده عظيم الشان كه به روايتي در سن 13 سالگي به شهادت رسيدند محل تجمع شيعيان و دوستداران خاندان اهل بيت عليهم السلام است .

روزهاي زيارتي ايشان معمولا شب هاي دوشنبه است و كرامات بسياري از اين امام زاده والا مقام ديده شده است .

جديدا خياباني مابين حرم مطهر حضرت شاهچراغ و حرم آستانه كشيده شده كه به بين الحرمين معروف است و مسير زيارت را براي عاشقان آن حضرات هموارتر كرده است .

 

موضوعات: جوهویی زیارتی  لینک ثابت
[شنبه 1396-03-27] [ 06:25:00 ب.ظ ]

شاهچراغ، گل سر سبد شیراز ...

حضرت سید امیر احمد(ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم (علیه السلام) است؛ پسران امام هفتم (علیه السلام) بنا به مشهور 19 نفر هستند؛ حضرت احمد بن موسی(ع) و محمد بن موسی(ع) از یک مادر که (ام احمد) خوانده می‌شد متولد شدند؛ آرامگاه ایشان اکنون در شهر شیراز، میعادگاه عاشقان است.

شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که چرا به امامزاده احمد بن موسی(ع)، شاهچراغ می‌گویند؟

روایتی در این باره که در کتابی تاریخی نقل شده است را در اینجا نقل می‌کنیم.

«تا زمان امیر عضدالدوله دیلمی کسی از مدفن حضرت احمد ابن موسی (ع) اطلاعی نداشت و آنچه روی قبر را پوشانده بود تل گلی بیش به نظر نمی‌رسید که در اطراف آن، خانه‌های متعدد ساخته و مسکن اهالی بود.

از جمله پیرزنی در پایین آن تل، خانه‌ای گلی داشت و در هر شب جمعه، ثلث آخر شب، می‌دید چراغی در نهایت روشنایی در بالای تل خاک می‌درخشد و تا طلوع صبح روشن است؛ چند شب جمعه مراقب بود، روشنایی چراغ به همین کیفیت ادامه داشت؛ با خود اندیشید شاید در این مکان، مقبره یکی از امامزادگان یا اولیاء الله باشد، بهتر آن است که امیر عضدالدوله را بر این امر آگاه کنم؛ هنگام روز، پیرزن به همین قصد به سرای امیر عضدالدوله دیلمی رفت و کیفیت آنچه را دیده بود به عرض رسانید.

امیر و حاضرین از بیانش در تعجب شدند، درباریان که این موضوع را باور نکرده بودند، هر کدام به سلیقه خود چیزی بیان کردند؛ اما امیر که مردی روشن ضمیر بود و باطنی پاک و خالی از غرض داشت فرمود: اولین شب جمعه شخصاً به خانه پیرزن می‌روم تا از موضوع آگاه شوم.

چون شب جمعه فرا رسید، شاه به خانه پیرزن آمده و دور از خدم و حشم، آنجا خوابید و پیرزن را فرمود هر وقت چراغ روشن شد، مرا بیدار کن؛ چون ثلث آخر شب شد پیرزن بر حسب معمول روشنایی پرنوری قوی‌تر از دیگر شب‌های جمعه مشاهده کرد و از شدت شعفی که به وی دست داده بود، بر بالین امیر عضدالدوله آمده و بی‌اختیار 3 مرتبه فریاد زد: « شاه! چراغ» و از آن به بعد به شاه چراغ، معروف شد.»✨

 

عکس ها گرفته شده توسط روشنک بنت سینا

موضوعات: جوهویی زیارتی  لینک ثابت
 [ 09:57:00 ق.ظ ]